Blogujeme o reklamných predmetoch I.

Náš seriál o reklamných predmetoch začneme otázkou. Prečo chceme blogovať o reklamných predmetoch? Reklamné predmety sa stali neoddeliteľnou súčasťou podpory predaja – na tom sa zhodneme všetci. Najjednoduchšie je nakúpiť ich cez Internet, napríklad v e-shope ako je ten náš. Na Internete sa o reklamných predmetoch dozviete, že sú delené do zložitých hierarchických kategórií podľa najrôznejších pohľadov na ich budúce použitie, podľa materiálu, spôsobu potlače a mnohých ďalších parametrov. V lepšom prípade to môže vyvolať dojem, že musíte mať vždy po ruke aspoň desať druhov rôznych prezentov na každú možnú príležitosť. V horšom prípade si poviete, že investícia do tejto formy reklamy sú vyhodené peniaze.

Poďme to teda prekopať a zjednodušiť. Začneme tým, že reklamné predmety rozdelíme iba na dva druhy.

 

Pre vašich zamestnancov a pre vašich zákazníkov

Rozdelíme reklamné predmety podľa toho, komu ich dávate, komu zveríte dobrovoľné propagovanie vašej spoločnosti alebo produktu. Vašich zamestnancov môžete naučiť ako sa ku zvereným reklamným prostriedkom správať a ako ich vhodne používať. Vašim klientom dávajte z rôznych dôvodov drobnosť, ktorou sa zviditeľníte na nečakaných miestach a to tak pred ich klientmi, ako aj pred vlastnou konkurenciou.

Chodiaca reklamná plocha zdarma

Vaši zamestnanci sú chodiaca reklamná plocha (nič netreba preháňať). V práci môžu chodiť vo vašich firemných farbách, s vašim logom, či sloganom na rôznych častiach oblečenia. Ich pracovný odev a predmety, ktoré pri práci používajú dotvárajú váš imidž, ukazujú zákazníkovi nakoľko si dávate pozor na detaily. Je pochopiteľné, že váš area manažér nebude na jednaní so zákazníkom v žltom tričku s nápisom na chrbte. Ale kvalitné pero, kožený zápisník, nenápadné manžetové gombíky vo vašich farbách alebo s Vašim logom určite vedia urobiť dojem. Občas stačí málo na to, aby sa zákazník utvrdil v tom ako na neho Vaša firma pôsobí, v dobrom aj v zlom.

Šiltovky so sloganom vašich športových dní asi pracovníci vášho call centra nosiť v práci nebudú. Aj keby ich nosili, dojem na zákazníka neurobia. No ponesú vaše posolstvo vo svojom voľnom čase, ponesú ho ich deti alebo blízki, ktorých takýmto praktickým darčekom obdarujú a to ešte dlho po firemnej akcii, dokonca aj v prípade, že už u vás náhodou nebudú pracovať.

Samozrejme, opäť (a budeme vám to prízvukovať v každom dieli nášho seriálu o reklamných predmetoch) nič netreba preháňať. O tom do akej miery treba „obrandovať“ všetko čoho sa vaši zamestnanci dotknú si môžete prečítať v ďalších dieloch nášho seriálu. Jeden negatívny príklad za všetko. Smetný kôš s vašim logom určite nieje dobrá správa pre návštevníkov vašej pobočky.

Vaši zákazníci môžu šíriť o vás dobrú správu. Aj keď o tom nevedia.

Podpísali ste zmluvu u vášho klienta a „zabudli“ ste tam kvalitné pero s logom vašej firmy. Krásny príklad ako sa môžete nenápadne zavďačiť svojmu dobrému klientovi. Príležitostí na rozdávanie reklamných predmetov je určite viac než dosť. Či už sa snažíte zviditeľniť svoju značku, prilákať potencionálneho klienta alebo napraviť chybu (aj keď tu je cennejšia okamžitá náprava zdarma a možno aj nejaký bonus než darovať prepisovačku).

Aké reklamné predmety sú tie pravé na každú príležitosť vám určite lepšie napovie váš zdravý sedliacky rozum než príručka marketingu. Predajcovia luxusných áut rozdávajúci plastové žetóny do nákupných vozíkov alebo poľnohospodár čo dáva ku každým sto kilo zemiakov lyže so svojim logom zdarma niesu asi najlepšie príklady z praxe. Reklamný predmet môže svojimi parametrami vystihnúť nielen vašu firmu, produkt alebo službu, môže aj osloviť obdarovanú osobu svojou praktickosťou. „Pozri čo mi dali pri podpise zmluvy! A na čo ti to bude? Dám to synovi, bude skákať po plafón keď to uvidí.“ Misia splnená. V ďalšom diely sa pozrieme na to, ako vybrať ten najlepší reklamný predmet.